De Vereniging Ondernemersbelangen Prinsestraat is de winnaar van ‘Binnenstad Buitengewoon Feestelijk 2007’. Na een nek-aan-nekrace met het evenement Kunst en Culinair van buurtschap Noordeinde vooral vanwege de media-aandacht voor het langlaufevenement in de straat. Wethouder Peter Smit (Binnenstad) reikte een cheque uit van vijfduizend euro aan de vereniging tijdens de maandelijkse binnenstadborrel.
Smit prees de vereniging om in de winter een nieuw seizoen te maken met enkele verdwaalde ijsberen, sneeuw en het langlaufen. Ook was hij zichtbaar trots op de publiciteit die het evenement had opgeleverd, bijvoorbeeld bij Hart van Nederland op SBS6. De verdiensten voor de publiciteit gaan naar Nathalie Vogelzang van Galerie 2Monkey, zeggen mede-initiatiefnemers Monique Pouw (Basement Graphics) en Frits Verhoeff (voorzitter van de vereniging en man van houdster galerie Stromingen). De laatste twee namen de cheque in ontvangst. “We hebben het met zijn drieën bedacht. Eerst kwamen de sneeuwmachines in de straat en toen was het idee echte sneeuw en uiteindelijk werd het langlaufen”, zegt Pouw.
De Vereniging Ondernemersbelangen Prinsestraat wil in de zomer weer iets gaan organiseren. “Maar het moet geen slap aftreksel worden van het langlaufevenement”, aldus Pouw. Voor de winter is er al de toezegging van de langlaufvereniging om te regelen dat het professionele gedeelte groter wordt. Volgens voorzitter Verhoeff zit er nog wel wat geld in de pot van de vier jaar oude vereniging. Mede dankzij de spontane giften is het langlaufevenement geslaagd. Al had de vereniging gehoopt op meer bezoekers.
De vereniging steekt de vijfduizend euro van de prijs in de evenementenpot. De campagne ‘Binnenstad Buitengewoon Feestelijk’ is een initiatief van Bureau Binnenstad, een publiek private samenwerking tussen gemeente, Kamer van Koophandel Den Haag en stichting Binnenstad Den Haag. De partijen werken samen aan de verbetering van de Haagse binnenstad. De prijs is voor het eerst uitgereikt, maar krijgt volgend jaar een vervolg.